Privatlivspolitik

Privatlivspolitik

Læs mere vores privatlivspolitik

Denne privatlivspolitik er senest ændret den 26.02.2019

Denne politik har til formål at opfylde kravene i Persondataforordningens artikel 13.

I denne privatlivspolitik beskrives, hvordan Undal Autoservice ApS, behandler, bruger og videregiver dine personoplysninger.

Hvor der i politikken henvises til lovartikler refererer dette til Persondataforordningen, og hvor der er tale om paragraf-henvisninger, sker dette til Persondataloven.

Enhver behandling af persondata i vores virksomhed sker under henvisning til principperne om lovlighed, rimelighed og gennemsigtighed. Persondata indsamles alene til udtrykkeligt angivne og legitime formål, ligesom vi iagttager princippet om dataminering. Vi tilstræber, at alle oplysninger er korrekte og ajourførte, ligesom principperne om opbevaringsbegrænsning, integritet og fortrolighed og ikke mindst ansvarlighed er sat i højsædet.

Hvis du har spørgsmål til vores behandling af persondata og denne persondatapolitik, er du altid velkommen til at kontakte os.

Undal Autoservice ApS, er dataansvarlig, og vi sikrer, at dine persondata behandles i overensstemmelse med lovgivningen.

Kontaktoplysninger:

Undal Autoservice ApS

Undalsvej 7, 3300 Frederiksværk.

Cvr. nr. 30609697

Telefonnr.: +45 4772 2444

E-mail: info@undal.dk

Website: www.undal.dk

Formålet med behandling af persondata kan være mangeartede, men følgende eksempler er de mest gængse. Hvis vi undtagelsesvist skal behandle persondata til formål, der er uforenelige med nedenstående, vil du blive orienteret herom. Tilsvarende gælder, såfremt vi indsamler eller behandler persondata fra andre end dig.

    • gennemførelse af ordrer.
    • registrering af køretøjer.
    • håndtering af forsikrings- og finansieringsydelser.
    • håndtering af serviceaftaler
    • opfyldelse af reklamations- og garantiforpligtelser.
    • opfølgning på salg, udlejning og værkstedsbesøg.
    • kommunikation i forbindelse med din ordre eller andre forespørgsler til os.
    • sikring af brugervenlighed og sikkerhed.
    • optimering af vores digitale løsninger.
    • mulighed for at deltage i kundeundersøgelser, konkurrencer, lodtrækninger, m.m. via digitale løsninger.
    • Arkiv over registrerede produkter og tilhørende personlige oplysninger.       

Vi anvender data om dig for at opfylde vores aftale med dig samt for at gøre vores service bedre og sikre kvalitet i vores produkter og tjenester. De persondata, vi behandler, omfatter:

      • Automatisk indsamlede data

Vi har en række digitale løsninger baseret på forskellige teknologier med det formål at sikre brugervenlighed og sikkerhed. Disse teknologier kan automatisk opsamle data for at kunne tilbyde den bedst mulige løsning, enten direkte af os eller af en tredjepart på vegne af os. Analyse af klikstrøms data og cookies er eksempler på dette. Det gælder eksempelvis vores kontaktfunktion på websiden og den automatiske tidsbestilling herigennem.

Alle besøg til en digital løsning medfører, at der sendes oplysninger fra den browser, du benytter, til en server. Det er via analyse af disse data, at vi optimerer de digitale løsninger. Data opsamles via tredjepart på vegne af os. Der kan opsamles data om din browser for at administrere vores system og foretage interne, marketingsrelaterede analyser baseret på din adfærd. Eksempler på data, der opsamles og analyseres:

    • dato og tidspunkt for besøg
    • de sider, der besøges i løsningen
    • IP-adressen, du benytter
    • IP-adressens geografiske placering
    • oplysninger om den anvendte browser og computer (type, version, operativsystem m.m.)
    • URL fra henvisningssted (siden, hvorfra den besøgende er kommet til vores løsning)

      • Oplysninger du selv afgiver

      Vi noterer naturligvis de oplysninger, du selv giver os i forbindelse med et fysisk besøg eller et besøg på vores webside.  

      Eksempler på data, som du aktivt afgiver, er som oftest almindelige og omfatter navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, køretøjsoplysninger m.v. og stammer oftest fra:

        • Oplysninger du deler med os via sociale medier
        • Oplysninger sendt på e-mail
        • Oplysninger vi modtager fra dig i forbindelse med gennemførelse af ordre
        • Oplysninger du deler med os, når du deltager i undersøgelser, events og konkurrencer

      Listen er ikke udtømmende.

Persondata behandles hovedsagelig med hjemmel i artikel 6.1.b, idet behandling er nødvendig af hensyn til opfyldelse af kontraktretlige forpligtelser mellem os.

Derudover kan du give samtykke til at vi må behandle dine personoplysninger til andre formål. Se endvidere pkt. 10 Samtykke.

Vi videregiver udelukkende persondata til tredjepart i overensstemmelse med, hvad der er anført i denne privatlivspolitik.

Vi kan videregive dine oplysninger, såfremt vi er forpligtet til at videregive eller dele disse, for at overholde en retslig forpligtelse. Videregivelse kan også ske efter anvisning fra en domstol eller en anden myndighed, eller for at beskytte varemærker, rettigheder eller ejendom. Dette indebærer udveksling af oplysninger med andre virksomheder og organisationer med henblik på beskyttelse mod svindel.

Vi anvender tjenesteudbydere og databehandlere, der udfører arbejde på vores vegne. Tjenesterne kan fx være server hosting og systemvedligeholdelse, analyse, betalingsløsninger, adresse- og soliditetskontrol, finansieringsselskaber, forsikringsselskaber, serviceaftalepartnere, e-mail service, telefoni m.m. Disse samarbejdspartnere kan få adgang til data i det omfang, det er nødvendigt for at levere deres tjenester og services. Samarbejdspartnerne vil være kontraktligt forpligtet til at behandle alle data strengt fortroligt, og har dermed ikke tilladelse til at anvende data til andet end, hvad der er omfattet af den kontraktuelle forpligtelse overfor os. Vi kontrollerer, at vores samarbejdspartnere indenfor databehandling overholder deres forpligtelser. Såfremt vi videregiver dine oplysninger til en tjenesteudbyder eller databehandler udenfor EU, sikrer vi, at vi overholder de krav lovgivningen stiller til sådanne overførsler.

Vi gemmer oplysninger om dig, så længe vi har et legitimt og sagligt grundlag herfor, herunder så vi har mulighed for at betjene dig og din bil bedst muligt.  

Som udgangspunkt vil alle persondata blive slettet efter 5 år efter afslutning af kundeforholdet, hvorved der menes sidste aktive transaktion. Persondata kan blive gemt længere, såfremt der er et sagligt behov herfor, eksempelvis hvis et retskrav skal fastlægges, gøres gældende eller forsvares, jf. art. 17.3.e.

Du har en ret til at anmode om indsigt i forhold til de oplysninger, som vi behandler om dig. De oplysninger, du kan anmode om er i hvert fald:

  • hvorvidt der behandles persondata om dig
  • hvilke persondata der behandles
  • formålene med en eventuel behandling
  • de berørte kategorier af persondata (almindelige eller følsomme)
  • tidsrummet, hvori de behandles, herunder opbevares
  • retten til at
    • anmode om berigtigelse eller sletning
    • indgive klage til Datatilsynet

Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv korrigeret uden unødig forsinkelse. Du må selv tage initiativet til en sådan berigtigelse.

Du kan ligeledes anmode om at blive slettet (”retten til at blive glemt”), dog først efter udløbet af vores lovgivningsmæssige opbevaringspligt i medfør af bogføringsloven. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen eller andre retlige forpligtelser.

Når du henvender dig med en anmodning om at få rettet eller slettet dine persondata, undersøger vi, om betingelserne er opfyldt, og gennemfører i så fald ændringer eller sletning så hurtigt som muligt.

Du har ret til at modtage de persondata, du har stillet til rådighed for os, og dem, vi har indhentet om dig hos andre aktører på baggrund af dit samtykke. Hvis vi behandler data om dig som led i en kontrakt, hvor du er part, kan du også få tilsendt dine data. Du har også ret til at overføre disse persondata til en anden tjenesteudbyder.

Hvis du ønsker at bruge din ret til data-portabilitet, vil du modtage dine persondata fra os i et almindeligt anvendt format.

Vi foretager i almindelighed ikke profilering, dvs. automatiserede afgørelser til brug for analyser eller lignende

Et samtykke er en frivillig, specifik, informeret og utvetydig viljestilkendegivelse omkring en behandling af personoplysninger. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage, og såfremt det er eneste behandlingsgrundlag, vil fremtidig behandling ophøre. Vores opbevaringspligt og -ret ændres dog ikke heraf.

Samtykket kan trækkes tilbage ved at rette henvendelse til os på de kontaktoplysninger, der er anført under pkt. 3.

Enhver registreret har ret til at indgive klage til Datatilsynet over vores behandling af persondata.

Klage sker ved henvendelse til

Datatilsynet

Borgergade 28, 5.

1300 København K

dt@datatilsynet.dk

+45 3319 3200

Lav en serviceaftale og slip for uforudsete udgifter.

Du kan tilpasse serviceaftalen så den passer perfekt til dig og din bil.

Ring til os eller kom forbi til en gratis kop kaffe I vores kundelounge

Åbningstider

  • Mandag
    07:30 - 17:00
  • Tirsdag
    07:30 - 17:00
  • Onsdag
    07:30 - 17:00
  • Torsdag
    07:30 - 17:00
  • Fredag
    07:30 - 16:00
  • Lørdag
    Lukket
  • Søndag
    Lukket

*Bemærk at værkstedet lukker en time før ovenstående åbningstider

Hvad siger kunderne

4,6 ud af 5

63 bedømmelser

Karin

“Kan varmt anbefales , det er bare den bedste service. Jeg kan ikke ønske mig den bedre. Har været kunde hos Undal i 10 år.”

Ole

“Har været kunde siden Undal Autoservice startede, har aldrig haft noget negativt at sige om værkstedet, tvært om altid god service.”

Matilde

Top professionelle, grundige og samtidig hurtig og super service. Jeg kan på det varmeste anbefale Undal autoservice!”

Lars

“Rigtig godt værksted. Service i top og venlige folk, der på tiende år holder vores bil kørende.”